Back office / Incident management

Selecteer CityGIS producten voor:

Back office / Incident management

De CityGIS meldkamer software kan worden gekoppeld met de al aanwezige backoffice systemen, zoals het GMS in Nederland. Ook met andere systemen werd gekoppeld, zoals bijvoorbeeld Ravis.  Deze noodzakelijke koppelingen zorgen voor positionering van het incident, of bijvoorbeeld voor het vullen van een Aanrijtijdentabel bij een nieuw incident, zodat vanuit het GMS de dichtstbijzijnde eenheid kan worden geselecteerd. Ook kan via de koppeling het GMS 'kladblok' overgenomen en doorgestuurd worden naar de CityNAV in een voertuig, dat geselecteerd is om naar het incident te rijden. Daarmee zijn alle aantekeningen van de centralist onmiddellijk beschikbaar in het gestuurde voertuig. De koppeling met het GMS is tweerichtingsverkeer. Er wordt bijvoorbeeld ook data vanuit het GIS teruggegeven aan GMS, dat nodig is om de facturering in orde te maken voor een rit van een ambulance. Anders dan bij politie en brandweer wordt de rit van een ambulance altijd direct gefactureerd aan de zorgverzekeraar. CityGIS heeft ook landelijke koppelingen gemaakt tussen alle ambulance meldkamers en GMS. Zo wordt door CityGIS zelfs data voor facturering in het GMS van een naburige regio geschoten, als die regio een ambulance heeft gebruikt bij een grootschalig incident of ramp.

CityGIS heeft ook een eigen ontwikkelde 'dispatching' software module beschikbaar. Deze is voor BelgiĆ« ontwikkeld voor de Dienst 100 centrales na een Federale opdracht hiervoor. Deze CMS- software kan onnoemelijke aantallen incidenten verwerken in zeer korte tijd en - gekoppeld aan het GIS van CityGIS  - het incident verloop semiautomatisch laten plaatsvinden.