Meldkamer Apeldoorn succesvol voorzien van CityGIS 8

27 november 2020

Dinsdag 24 november was uur U voor de Meldkamer Oost Nederland (Apeldoorn). Na een aantal online trainings- en instructiedagen gegeven te hebben voor de centralisten, werd de GIS-omgeving van de meldkamer geüpgraded naar het CityGIS 8 platform. Door de Corona-maatregelen was alles op afstand geïnstalleerd en geconfigureerd. Ook de uiteindelijke live-gang werd op afstand uitgevoerd, met maar één CityGIS collega ter plaatse als toezichthouder. De snelheid en gebruiksvriendelijkheid van het systeem vielen direct op bij de centralisten. Wij hebben er dan ook alle vertrouwen in dat deze hulpverlening professionals snel gewend zullen zijn aan het systeem.

AML

Het nieuwe systeem zorgde later in de week (donderdag) voor een tweede hoogtepuntje. Nadat de basis implementatie was goedgekeurd, kon het AML-systeem (Advanced Mobile Location) geactiveerd worden. Vanaf dat moment worden de 112-meldingen die vanaf een smart phone komen voorzien van een coördinaat en zichtbaar gemaakt op de kaart. Zo heeft de centralist nog sneller zicht op de locatie van de beller en kan direct de juiste hulpverlener naar de locatie sturen.

Wij wensen de Meldkamer Oost Nederland nog veel succesvolle hulpverleningen toe. CityGIS zal jullie blijven ondersteunen en de samenwerking opzoeken in innovaties in de informatievoorziening in de hulpverlening.

Meldkamer Apeldoorn is al weer de vijfde meldkamer die over is op de CityGIS 8 Meldkamersoftware nadat al eerder MK Noord Holland, MK Rotterdam, Meldkamer Flevoland en de Landelijk Eenheid succesvol over gingen.

Bent u ook geïnteresseerd of heeft u vragen omtrent de CityGIS 8 Meldkamersoftware, dan kunt u contact opnemen met Maarten Gijselman, te bereiken op 31 (0)6 12 816 596 of via het e-mailadres maarten.gijselman@citygis.nl.

Zie ook: 

Meer nieuws